pijl

Nieuwsbericht

21 november 2020

Beste deelnemers,

nog steeds leven we in onzekerheid en weten we niet hoe 2021 eruit zal gaan zien en of de Dag van Muziek 2021 op 5 juni door mag/kan gaan!

Achter de schermen zijn we druk mee bezig flexibiliteit in te bouwen en zoeken we naar oplossingen. Nu hebben wij gister besloten dat we de inschrijving nog niet openen. Wij wachten december en begin januari even af en nemen daarna de beslissing. Mocht de Dag vd Muziek doorgaan dan openen we 1 februari de inschrijving!

Wij houden jullie op de hoogte middels facebook, instagram, de krant en deze website! Intussen wensen we iedereen sterkte, denken ook aan de horeca en willen we iedereen zeggen, houd de moed erin, het moet goedkomen!
De werkgroep!

Eerder dit jaar: Beste deelnemers,

Het doet ons spijt dat we u moeten melden dat we de Dag van de Muziek 2020 moeten aflassen vanwege de Corona crisis. De maatregelen duren tot in ieder geval 1 juni. Jullie gezondheid, de onzekerheid over de periode na 1 juni en het feit dat jullie niet in de mogelijkheid zijn om een goede voorbereiding te treffen voor deze muzikale dag heeft ons tot dit besluit gebracht.

In 2021 maken we er een groots feest van. Hopelijk weer samen met jullie! Want wat een enthousiaste inschrijvingen hebben we gekregen weer dit jaar. Het is jammer maar gezondheid is het allerbelangrijkste en wij wensen jullie dan ook toe dat jullie hier allemaal goed doorheen gaan komen.
Houd het goed en heel graag tot ziens in 2021!

Lieve (muziek) groeten,

De werkgroep van de Dag van de Muziek:
Cees Dito, Sikina Pinchetti, Dries Post, Micha Voormanns, Wim ter Velde en Petra Clowting.

 

Penvoerder van de Dag van de Muziek: Dag van de Muziek 

 Notulen Eerste deelnemersvergadering

1) Opening, mededelingen

Dag van de Muziek dit jaar 26e keer. Op dit moment 99 inschrijvingen. 

2) Uitleg structuur werkgroep en presentatoren.(Fred, Ilse en Tjitske), Mischa gaat de programmering rooster overnemen van Sikina. Wim neemt de taak van voorzitter over van Petra. Petra en Sikina blijven wel deel uitmaken van de werkgroep. 

3) UItleg over het reglement, deze is te vinden op deze website. Dit jaar 2 danspodia: Bij Rik Niks (20 minuten) en bij Triadepodium (daar max 15 minuten). Afzeggingen dient u te doen VOOR de 2e deelnemersvergadering! Voortaan neemt u laptops (indien nodig tijdens uw optreden0 voortaan zelf mee!

4) aangegeven locatie is een voorkeur maar geen garantie, we doen ons best! Denk eraan dat er 4 categorieen geluid bestaat, kijk goed of de locatie waar u voor inschrijft het juiste heeft staan voor uw optreden! u vindt de categorien op deze website.

5) Helaas stopt Windkracht 13 met Dvdm maar we hebben De Engel (binnen), De Bliksem en Nozems (OVB) erbij. De Keykeg doet niet mee maar Stoom komt daarvoor in de plaats.Helaas is De Oude Gast geen locatie meer.

6) momenteel zijn we druk bezig met invullen van het conceptprogramma, inschrijven is nog even mogelijk!

7) PR:  Het programma wordt afgedrukt in kranten en er komt een programmaboekje.U kunt ons helpen door lid te worden op facebook en instagram en berichten te delen.

8) AMP, wanneer u iemand wilt aanmelden voor de AMP prijs is dit nog mogelijk.

De 2e deelnemersvergadering is op 15 april, 19.30 uur in School 7.

WAT IS DE 'DAG VAN DE MUZIEK' IN DEN HELDER?

"De Dag van de Muziek" is HET grootste amateur muziekfestival van Europa met zijn 20 podia en ruim 1800 deelnemers! Het evenement biedt amateur musici en –dansers de gelegenheid om zich te presenteren aan een breed publiek en zo belangstelling te wekken van potentiële nieuwe leden.
Ook heeft de presentatie vaak nieuwe uitnodigingen voor optredens tot gevolg. Een optreden duurt 30 minuten en er is 15 minuten wisselpauze tussen de optredens.

Alleen de dansblokken duren 20 minuten.

Iedereen doet vrijwillig mee aan de "Dag van de Muziek". Niemand onvangt daarvoor een (reiskosten) vergoeding.

De "Dag van de Muziek" staat gepland op zaterdag  5 juni 2021

 

De inschrijving 2020 start op 9 december.

Vanaf 9 december mag je weer inschrijven

Sfeerimpressie

NIEUWS

Datum: 27 september 2019

Er komen wat wisselingen in de werkgroep.
Helaas gaat Els Ellen onze werkgroep verlaten. Het is mooi geweest en wij bedanken Els voor alle jaren dat zij heeft geholpen. We wensen haar heel veel plezier en succes met alles wat ze gaat doen.

Ook Marjorie heeft de werkgroep verlaten. Bedankt voor alles Marjorie!

We krijgen een nieuwe voorzitter en dat is een oude bekende namelijk Wim ter Velde. Hij komt terug bij de werkgroep.
Verder verwelkomen we bij de werkgroep Mischa Voormanns.
Binnenkort wordt duidelijk wie wat gaat doen binnen de werkgroep.

We gaan er weer fris tegenaan.
We hebben een ongelofelijk mooi jubileum gevierd afgelopen jaar en danken alle sponsoren voor dit mooie feest!

op naar de 26e editie!

Dag van de Muziek

 


Dag van de Muziek

HISTORIE

In 1995 heeft een aantal Nieuwediepers onder wie Gery Posch, Kees Doolaard en Wim van der Tak het landelijke initiatief van de "Dag van de Muziek" enthousiast opgepakt.
In de meeste steden in het land staat dit evenement inmiddels niet meer op de kalender, maar in Den Helder is het uitgegroeid tot een happening waar vele amateur muzikanten jaarlijks naar uitzien.

Voor de meeste amateurs zijn er niet veel podia waar men zijn kunnen kan tonen.
De organisatie van de "Dag van de Muziek" schept de faciliteiten voor deze optredens en alle muzikanten treden gratis op. Dit is de gedachte achter de "Dag van de Muziek", die ook door de gemeente Den Helder als zodanig gesteund wordt en daadwerkelijk middels "Triade, Huis van de Kunsten" financieel mogelijk wordt gemaakt. In 2019 zal de Dag van de Muziek voor de 25e keer worden georganiseerd. Een jubileum!

Het enthousiasme van het organisatie comité wordt gevoed door de ca. 1800 deelnemers, sponsoren, horecamensen, vrijwilligers en hun fans.